Перейти до основного вмісту

Ельфіка – "Щоденник тевтоніанки в Херсонбурзі. Частина XVIІ" (текст)


Агент команди Teutonia Delenda Est Ельфіка:


– Так, мої любі в’язні, вилазьте з шафи! – сказала я, як тільки за чаклуном закрились двері.

– Ну, Ельф, інтриги навколо тебе зовсім не дитячі, – сказав Леон, витираючи лоб рукою. – Ну і духота в твоїй шафці! А Катька ледве нас не спалила зі своїм мобільним! Говорив же, не бери з собою, він у Тевтонії – нікчемна річ!

– Ой, не скажи, Лео, я ж бій орлів з конями зфоткала! І звідки ж я знала, що він задзвенить в самий неслушний момент.

– Хто дзвонив? Алінка, напевне, твоя подружка-прилипала?

– Ні, мама... – Катріна важко зітхнула.

– Не вішай носа, мала, передзвониш, коли ми врятуємо Тевтонію! – а потім звернувся до мене: – Ельф, схоже, твоя опочивальня – теж тепер в’язниця. Як будем вибиратись?

Я мовчки глянула на засмучену Хільду, що так і стояла заклякла в куту кімнати. Вона стрепенулась, поставила корзину на стіл, підійшла до дверей і виглянула.

– Ой, примарні! Вони вже нас стережуть! – зойкнула дівчина і сховалась за спиною Леона.

– Будемо прориватись з боєм! – сказав хлопець, ляснувши по піхвам з акінаком. – Не бійтесь, дівчатка, я зможу вас захистити!

– Ніяких боїв! – суворо обірвала я його. – Поки що можемо обійтися без сутичок з примарними.

Я швидко підійшла до книжної шафи і витягла велику паперову книжку. Дякуючи Йогану Гуттенбергу, частина моїх книг вже не пергаментна, а, отже, не  така важка!

Натиснувши на стіну за книгою, я привела в дію таємний механізм: шафа трохи здригнулась і стала від’їжджати углиб, відкриваючи нам сходинки підземного ходу. Про нього не знав навіть імператор, не кажучи вже про Данкварта! Його показала мені мати, коли Тевтонія була ще світлою і щасливою країною.

– Оце так номер! Ельф, ти не перестаєш  мене дивувати! – присвиснув Леон. 

– Стараюсь, хлопче, щоб ти не нудьгував! – відповіла я, схопила смолоскип та лук із стрілами, які висіли на стіні, і першою ступила на сходи в підземелля. – Мерщій за мною! Хільдо, не забудь корзину та тевтонікатор!

– Так, фройляйн Ельфіко!

Коли ми всі четверо подолали дванадцять сходинок і опинились на маленькому квадратному підземному майданчику, я знову натиснула на тільки мені відому цеглину в стіні і двері в мою опочивальню повільно зачинились. Я витягла ще один смолоскип, прикріплений на стіні підземелля, запалили його від свого і протягнула Леону.

– Вперед, шлях не маленький! – сказала я і наш маленький загін розпочав путь довгим  підземним коридором.

– Хто його видовбав, цей хід? – спитав хлопець, який замикав нашу процесію. – Скільки років невтомної праці!

– Я думаю, що природа, - відповіла я. -  Підземні ходи тут були ще до будівництва Марієнбурга. Просто коли будували замок, хтось на них наткнувся.

– Я чув, що під Херсоном теж є підземні ходи… - почав було Леон, але, згадавши, що місце одне і те ж, замовк.

– Ще довго йти? В мене, здається, починається приступ клаустрофобії, - заскиглила Катріна. – Тут так темно і страшно!

– Потерпи ще трохи, зараз буде невеличка печера, ми зупинимось і відпочинимо! Якщо не забули, вночі нам обов’язково потрібно потрапити до опочивальні імператора.

– Так! Оттон ІІІ в роті ховає ключ від якоїсь брами, де схований чарівний меч Зігфріда, - сказав Леон.

– Майже так. Підземний хід також виходить прямісінько в покої дядька. Нам тільки потрібно діждатися ночі.

– А може він ніколи не спить? – спитала Катріна.

– Дурня! – обірвала я її. – Він звичайна людина, а отже спить вночі, як і ми всі!

– А може в нього безсоння!

– Все! Досить! – гримнула я і зупинилась перед печерою досить правильної прямокутної форми висотою трохи вищою за зріст дорослого чоловіка. – От тут і перечекаємо! Свіже повітря звідкілясь сюди потрапляє, смолоскипи ще горять, посидіти, потеревенити про суть життя є де...

Я підняла смолоскип вгору, щоб освітити всю печеру і завмерла: тут явно не так давно хтось побував! На низькому грубо збитому дерев’яному ліжку лежала ковдра, на маленькому столику стояли тарілка з вареною картоплею і чашка з темною рідиною. Я взяла чашку в руки і понюхала – то було вино! Добре вино...

– Тут хтось живе, Ельф! – впевнено підтвердив мої догадки Леон. – Може Рагім знайшов підземний хід і знов грається з нами?

– Не може бути... Не знаю, Лео! – я була розгублена. Чи можна було відпочивати в печері, де кожної миті міг з’явитися ворог?

«Aut agere aut mori!» – було написано вугіллям на стіні.

– Ельф, переклади!

– Це латина. «Дій або помри!». Щось на Рагіма не схоже!

В цей час ми почули звуки важких кроків, які гулко віддавались у порожньому кам’яному коридорі. До нашого сховища наближались люди і наближались вони з того боку, звідки ми тільки-но прийшли. Ми вискочили з печери як ошпарені і понеслись далі підземним ходом.

– Ельф, ти добре знаєш цей лабіринт? Ми не проскочимо коридор, що веде до імператора? – зненацька крикнув Леон, я різко пригальмувала, а на мене налетіли всі ті, хто біг позаду. Звичайно ж, ми всі попадали і тут же зареготали чи то від пережитого страху, чи то від нереальності подій, що з нами відбувались.

Декілька секунд ми ще копирсались на підлозі, допомагаючи один одному піднятися і продовжували весело сміятися, потім… як грім посеред ясного неба включився мобільник Катріни і голосна музика заполонила підземелля.

– Тут не може бути мобільного зв’язку! – впевнено крикнув Леон, а музика, нібито насміхаючись над ним, продовжувала грати. – Мала, ти мусиш відповісти на дзвінок!

– Я боюсь, Лео!

– Дай мені! – хлопець вихопив мобільний телефон із рук сестри і торкнувся пальцем екрану маленького пристрою.

– Перекажіть принцесі Ельфіці, що я вже вільна, - почувся мелодійний голос моєї бідної матусі, Фріди, – тепер уже я вихопила мобільник у Леона і закричала:

– Я тебе чую, матінко! Ми маємо зустрітися!

– Де ти сховала свого пажа від імператора, там і зустрінемося, доню!

Публікується поза конкурсом.

Ілюстративне фото додане редакцією проекту.

Популярні дописи з цього блогу

Даргана – "Квітка дракона" (текст + фото)